Monday 16 July 2012

Sukar, sebab kita manusia. Tapi boleh cuba 5 point ini ? Kalau boleh, anda hebat !


SENYUM WALAU APA PUN
Cuba untuk senyum depan public, walau hati rabak bagi aku itu satu usaha kekuatan.

Jarang ada orang yang boleh jenaka saat diduga musibah besar, dan bagi aku itu terlalu kagum.

SEMBUNYIKAN KESEDIHAN
Menyembunyikan kesedihan, tidak pamer raut muka gusar, itu adalah gagah walau hati hari-hari berperang dengan perasaan, minda hari-hari dipukul beban. Tapi seseorang itu masih boleh jenaka, itu hebat.

MENGAWAL EMOSI
Mengawal diri emosi untuk tidak update status social network berbau amarah dan emosi , bagi aku itu mengagumkan. Kerna apa? Kerna orang yang bijak kawal emosi ini, berupaya tenangkan keadaan yang huru-hara.

TULIS UNTUK GAGAH
Didalam blog, diruang twitter, distatus facebook, semua. Semua laman sosial kalau seseorang itu tulis sesuatu untuk tidak menulis tentang kelemahan pada dunia, seseorang itu akan dilihat hebat oleh orang-orang sekeliling. Jujur.

KETAWALAH DEPAN UMUM, MENAGISLAH HANYA PADA SEORANG
Orang yang ketawa hari-hari bagi aku sangat misteri. Kerna orang yang terlalu banyak ketawa, 90% adalah orang yang mudah untuk menangis. Dan ya , seiring. Dan kalau seseorang itu hanya lepaskan rasa sedih hanya pada seorang lelaki/perempuan, itu baginya tempat kepercayaan.

Watak dan karektor seseorang akan dianggap tinggi jika kita berjaya sembunyikan kesedihan dan kekurangan. Pamer pada dunia, bahwa aku seorang yang gagah hanya dengan senyuman dan perwatakan riang, itu terlalu karisma.

Dan terakhir, sekarang otak aku selalu bermain dengan kata-kata ini;

"Orang yang melalui hidupnya bertahun-tahun tanpa teman hidup adalah orang yang paling gagah didunia.."


3:14 petang,
3 Januari 2012.

No comments:

Post a Comment