Monday 16 July 2012

Senyum walau setewas mana, percaya kita telah menang!

Senyum, 

Walau orang-orang tepi kau sedang bisik yang kau ini seorang yang tidak membina. Bisik dalam hati; aku manusia biasa. 

Senyum, 

Bila orang memperkecilkan diri kau sambil dialogkan dalam hati; hidup adalah dunia aku. Bukan kau! 

Senyum, 

Bila orang memperkeleh setiap butir kata dan idea yang kau usulkan biarpun diketawakan, bisik dalam hati; berapa buah buku yang kau baca dalam masa sebulan? 

Senyum, 

Bila orang tidak menyakini kau itu siapa. Biar. Biar mereka yang benar mengenali kita menyampaikan pada orang-orang yang yakin tadi, kau sebenarnya siapa. 

Senyum, 

Bila kau rasa sunyi sepi mendesak. Sambil bisik dalam hati; aku tak perlu jaga hati orang yang aku sendiri tak pasti adakah dia akan jadi seseorang dalam hidup aku hingga setiapnya aku terluka hanya kerana ingin jaga hati dia. 

Senyum, 

Dengan kesilapan diri sendiri sambil bisik dalam hati; kita mungkin tidak mengenali, tanpa kesilapan ini. 

Senyum, 

Bila dikatakan orang kita gagal sambil bisik dalam hati; sekurang-kurangnya kita mencuba dari orang diluar sana yang tidak berhenti mengata. 

Senyum, 

Dengan setiap kejadian yang kadang-kadang datang dengan kejutan gila. Sebesar mana ujian yang datang, Tuhan sayang. Kata dalam hati; aku tersenarai dalam senarai Tuhan uji. 

Senyum, 

Dengan kehilangan orang yang kita pernah siram kasih, sandarkan harap, cintakan sepenuh hati sambil bisik dalam hati; aku tidak pernah rugi, kasih aku tinggi. Dan ya, orang yang ikhlas dalam relationship diluar sana boleh kira. BOLEH KIRA! 

Senyum, 

Sambil lepaskan seluruh gundah yang bermain disetiap penjuru pikiran kita dengan jerit; biar kita kalah dimata mereka, janji menang dihati sendiri. 

Senyumlah hanya kerana kita sendiri mengenali hati kita. Bukan mereka. Bukan! 

9:54 malam, 
6 May 2012. 

No comments:

Post a Comment