Monday 16 July 2012

Egois

Memang aku ego. 

Memang aku gagahkan diri lawan untuk rasa mahu. Kerna sudah terlalu lama aku dibuai dengan rasa dibantu, hingga disatu saat aku rasa terdidik manja dengan keadaan itu.

Hilang pun takapa,
Sepertinya ini bukan yang pertama.

Biar aku sendiri. 
Biar aku belajar bagaimana cara untuk berdiri. Andai dunia hukum aku lagi, sekurang-kurangnya aku boleh bangun sendiri.

Kutip setiap rasa yang terjatuh,
Belai setiap rasa yang tak dipeduli,
Sapu tetes-tetes darah hingga satu hari dipertemukan dengan kering, walau tanpa seorang pun yang ingin iring.

Hingga dipertemukan dengan pulih. Dengan cara bagaimana? Dengan cara pertama kali aku terjatuh ditinggal orang tepi dulu. 

Bangun dengan sendiri tanpa tidak lagi mempersoal KENAPA? Malah jerit kuat-kuat hingga tertembak didada dengan ungkapan; TAK APA! TUHAN ADA!

1:03 pagi,
25 April 2012.



klik: SINI

No comments:

Post a Comment