Sunday 28 October 2012

SEJARAH PEPATAH BSA PADA BULAN JANUARI 2011 !



RESTUI JALAN AKU
Tuhan,
Tolong mudahkan jalan ini.

Tuhan,
Tolong rahmati jalan ini.

Agar rasa ini boleh dikongsi bersama,
Agar kita boleh merasa RASA yang sama.

Tuhan,
Hanya kamu.

Restu jalan aku.

-BSA


Kau tahu kenapa sampai sekarang kau masih takda kekasih? Sebab Tuhan tahu kau belum bersedia. Dia mahu kau belajar untuk mencinta. Cinta pada siapa? Cinta pada diri sendiri! --BSA


Untuk apa kita suap makan pada mereka yang satu hari nanti akan ungkit setiap budi yang pernah mereka laburkan pada kita? Lebih baik kita suap dimulut sendiri tentang bagaimana susahnya hidup sendiri yang selama ini tak pernah diambil peduli oleh mereka. Makan siang kita, makan malam kita, sarapan pagi kita. --BSA


Letakkan aku sebagai LAUT dihati kamu, dan aku akan cuba penuhkan air disetiap penjuru. --BSA


Kita tak tahu disebalik musibah ini apa. Cuma kita hanya tahu; orang yang diuji disayang Tuhan. --BSA


Harga diri kamu dinilai dari cara kamu menghormati orang --BSA


Tuhan, nak isteri? --BSA


PILIHAN TAK TERPILIH ITU MENYAKITKAN



Dalam jerit jiwaku,

Aku ingin sekali bertanya;

Kenapa aku berada dalam satu persimpangan memilih

sedangkan kau pun tahu berada dalam kotak terpilih itu adalah korban jelas?


Dalam denyutan nadiku,

Aku selalu ingin akhirkan dengan kata;

Pilihlah kebahagiaan kau, 
walau aku tahu lara aku ini mungkin lama.

Kerna aku terlalu berhati-hati memberi hati,
Setiap permulaan.

Aku simpulkan sedikit harapan: didoakan semoga kau peroleh kebahagiaan yang maha sepertimana kau kecapi hari ini walau terpaksa korban aku.

Juga minta kau aminkan secebis doa dari aku; nikmat hidup paling lazat bermula hari ini, tanpa kau.

3:00 pagi,
8 januari 2012.
--BSA


Kau boleh 'sayang' aku. Tapi 'sayang' kau, jangan sampai hati aku bisik; aku rindu kehidupan aku yang dulu.  --BSA

tanamkan dalam hati; jangan menghakimi setiap yang terjadi hanya kerana kita pernah jadi mangsa keadaan itu. -BSA


simpulkan bahwa 'kesedihan' yg menimpa ini, adalah terlalu kecil berbanding mereka diluar sana saban waktu dipukul musibah lebih besar. -BSA


Siram air cukup waktu, dan aku akan mekar disetiap kau memerlu. -BSA


dan ianya akan berulang kembali. Kau sentuh dia hari ini, dia juga akan disentuh lelaki lain kemudian hari. Kejadian itu takkan pernah curang. Dia datang atas nama KARMA. -BSA


Kadang-kadang air mata boleh dianggap senjata halus paling bahaya. --BSA

Tuhan tidak pernah tidur dan selalu berjaga. Minta setiapnya pada dia; Kun Fa Ya Kun , dengan izinnya! –-BSA


Orang yang hebat adalah orang yang mengakui kebohongannya. --BSA


Tolong jawab soalan aku biarpun terpaksa ambil waktu yang lama agar ia tidak berTAPI. --BSA


Sekarang, senyum kau telah ikut hari-hari aku. Aku rasa, kau lah satu-satunya orang yang telah tembak hati aku dengan peluru hidup kau hingga 'ego' aku mati hanya dengan senyum kau. --BSA


Skrip jalan Tuhan memang tak pernah duga, diputusnya hari ini dijumpakan besok kepada orang yang Tuhan kata; itu kau punya. Berkawan 3 bulan, bersama sampai mati. Kuasa Tuhan, dia yang beri. Bukan bermakna kita bercinta 6 atau 7 tahun itu milik kita. –-BSA


Aku mahu, kau dan mereka kongsi rasa yang sama. Dunia ini gila, cinta juga boleh buat gila. Tapi apa boleh buat, setiap orang pun dapat bahagian yang setiapnya hampir sama. Jadi ambil tangan kanan, tepuk bahu kiri sendiri; AKU KUAT! –-BSA


Perkara yang buat aku tersentak dan tertoleh laju; apabila ada orang pakai minyak wangi kau dan berselisih dengan aku-BSA


Lihat orang sebelah sekarang. Renung mata dia paling dalam. Terbangkan khayal kasih dan pengorbanan yang pernah dia laburkan paling ikhlas. Ucap padanya terima kasih untuk kasih. Ungkapan itu paling mahal tanpa perlu ada hadiah walau berapa tinggi nilainya. -BSA


Aku rasa macam nak tumbuk muka kau. Sebab kau punya comel, selalu buat aku mimpi-mimpi. –-BSA

Lihat pengorbanannya dulu, sebelum lihat celanya dia. –-BSA


Terkadang dibenaknya rasa-- indahnya menjadi teman tanpa wujud perasaan cinta. Kerna dengan rasa itulah mendidik hatinya tidak menjadi-- manja. –-BSA


KEBERANIAN
Yang menjadikan diri kita terkadang punyai hati yang paling besar saat kita diciptakan sebagai seorang manusia tidak sempurna seratus persen untuk jadi seorang yang pemberani. Dan orang sebelah ini, jawapan kenapa keberanian itu ada. -–BSA


"Awak janganlah sayu disana, nanti saya tak subur disini..." --BSA


Akan ada orang yang akan datang untuk ambil kau untuk dimengerti setiapnya kerna hidup ini perkongsian dua jiwa. --BSA


"you terlalu baik untuk i... i rasa i tak sesuai untuk you.."
"Kau ingat aku ini bahan 'percubaan' untuk kau ambil dan tinggal ?"

--BSA


Harapan itu dibina dengan kata, diranapkan oleh tingkah. --BSA


Sudah cukup cinta kita pada Tuhan dimana akhir-akhir ini kita terlalu memberi pada manusia - tapi kita lupa pada dia? Pencipta kita? --BSA

Sikap manusia kalau ditimbang oleh mereka, akan dilihat salahnya dulu tanpa sedikit pun kita meletakkan baiknya dia satu ketika dulu. -BSA

"Kalau hari-hari jumpa awak, boleh potong kaki.."
"Kenapa?"
"Kerana senyuman awak.."

--BSA

Nikmat apabila dikongsi setiap yang terjadi berdua. Agar masing-masing tahu; kekuatan aku adalah kau, dan keberanian kau adalah aku. --BSA

Sayangkan, peliharakan, pedulikan, cintakan, prihatinkan dulu, pada HATI SENDIRI - bukan pada orang yang tak pernah peduli, apalagi kesah jiwa kita ini hidup atau mati ? --BSA

Hati adalah mata pencil berwarna untuk mencorak hidup kita serupa apa. Dan kalau kita memilih untuk mewarnai mendung, hati kita tetap mendung. --BSA

Andai satu hari aku serah jiwa kepada kau, aku mohon. Aku mohon jangan kau 'abaikan' dia. Kerna wujud dia hanya sekali-pada nama seorang manusia. --BSA

Adakah hadir kau pada aku hanya untuk digantikan ruang sepi seorang lelaki dan kemudian kau pergi bersama siapa pun kau mahu dan mengantung aku tak bertali sampai mati ? -–BSA


"Kau ingat cinta aku ni semudah tahan bas tepi jalan?" --BSA


kalau aku ini adalah sebutir peluru, aku akan tepat kearah hati kamu. Biar hati kamu jatuh dan terus mencari penembaknya: AKU. --BSA


kesempurnaan wanita adalah berhijab. -–BSA


Menangislah semahu yang ada kalau itu adalah cara berkesan untuk dilepaskan segala yang tersirat walau tanpa ada yang sudi untuk disapukan setiap yang mengalir walau berbaldi turunnya air mata kita. --BSA


untuk apa kita suap makan pada mereka yang satu hari nanti akan ungkit setiap budi yang pernah mereka labur pada kita. Lebih baik kita suap dimulut sendiri tentang bagaimana susahnya hidup sendiri yang selama ini tak pernah diambil peduli oleh mereka. Makan siang kita, makan malam kita, sarapan pagi kita. --BSA


Kalau hati aku ingin berjalan, dia akan menahan BAS di perhentian hati kamu. Kerna bagi aku, kemana-mana saja dengan kamu, adalah kesempurnaan. --BSA


Terima buat mereka yang ada untuk warnai setiap sudut cerita hidup saya. Bulan Januari ini saya jadi kebal untuk jadi orang yang paling sibuk cari aktiviti untuk diri saya agar hati saya ini terhibur dengan setiap inci yang terbentang.

Buat pembaca blog BSA, terima kasih kerna lawat ruang saya disini. Tinggal komen, tulis email, add di facebook dan mari kita berteman. Mari berkongsi rasa dunia gila bersama. Kalian hebat kerna berani dalam lawan dunia yang saban waktu pernuh dengan masalah yang menggila. Tahniah buat mereka yang sambut setiap yang sukar itu dengan senyuman. Itu sudah cukup hebat!

Buat kalian, terima kasih lagi. Semoga Februari esok hari hadir dengan lebih banyak tawa dari duka. InsyaAllah.


JANUARI,
2011.

No comments:

Post a Comment